Wednesday, September 29, 2010

PERGINYA SEORANG TUAN GURU...

TAKZIAH BUAT KELUARGA DAN ANAK DIDIK TUAN GURU “PAK TEH” PENGASAS PONDOK PAK TEH PENGKALAN HULU

29 09 2010
 
PAS Perak ingin merakamkan ucapan takziah buat keluarga dan anak didik Almarhum Tuan guru Haji Dato Abdul Latif b. Adul Rahman atau lebih dikenali sebagai Tuan Guru Pak Teh diatas pemergiannya kerahmatullah pada awal pagi hari ini.
PAS Perak merasai kesedihan akan hilangnya seorang pejuang agama yang begitu gigih dan merupakan seorang Tuan Guru yang telah banyak melahirkan pelajar-pelajar agama di Perak ini. Pemergian Tuan Guru Pak Teh sangat dirasai oleh seluruh rakyat di negeri Perak ini. Al Marhum sememangnya sangat dikenali sebagai seorang tuan guru yang mahir dalam belbagai bidang agama dan sentiasa istiqamah dalam melahirkan insan-insan yang memahami dan mendalami ilmu agama di pondok beliau.

Pengorbanan dan semangat juangnya dalam misi untuk berbakti kepada ummah dan melahirkan insan yang faham agama inilah yang wajar dicontohi oleh seluruh rakyat khususnya umat Islam, walaupun pemergian Almarhum menemui Allah SWT adalah satu kehilangan besar bagi rakyat Perak, tetapi Almarhum telah berjaya membuktikan bahawa beliau telah menggunakan kesempatan hidup diatas muka bumi untuk terus berjuang menegakkan perintah ALLAH SWT.

Semoga ALLAH SWT meletakkan rohnya bersama para An’biya, Syuhada’ dan Solihin.
Salam Takziah

Ustaz Abu Bakar bin Hussain
( PESURUHJAYA PAS PERAK

No comments:

Post a Comment